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Google driverless car

 

The high tech company Google has a fleed of self driving cars. By August, they had logged 480 000 kilometers.

Major auto manufacturers in the USA and Europe are also working on the technology for autonomous vehicles.

Volvo is doing road tests and says it plans driverless cars by 2020.

 In September, Governor Jerry Brown signed a bill to allow autonomous vehicles on the roads in his states. ‘ Today we are looking at science fiction becoming tomorrow’s reality, the self driving car.’

The technology for these cars includes cameras, radarand motion sensor. The systems have been improved through competition sponsored by the US government agency, DARPA, the defence advanced research projects agency. Richard Mason, an engineer with the Rand corporation , helped design vehicles for races between 2004 and 2007. ‘ Every 2 years  the cars came back and they took in 10 times as much  data as they did before so they also cost more and more but there’s just this exponential increase in capability.’

Visitors to the recent LA auto show got a glimpse of the future even though these cars need a driver.

Cars like this tiny Mitshubishi have become more fuel efficient and new electronic features are making  Hondas safer. ‘ A camera that’s mounted on the passenger’s side mirror  actually engages on your navigation screen so you can safely change lanes.’

Others safety featuresinclude collision warning systems at the front and the sides of the cars. These systems help drivers but don’t replace them.  

Leslie Kendall  says autonomous cars will go a step further to make the highway safer. ‘ By taking out individuals in the transportation equation you also remove most of the likelihood for an accident.’

But consumers may at first be reluctant to give up control. ‘ It’s going to take time to realise that the technology is indeed reliable but it will have to prove itself first.’

Richard Mason says the technology already works and the biggest challenge is reducing the cost for driverless vehicles for hundreds of thousand   of dollars to something more affordable.

VOA NEWS, Los Angeles.

 
lundi, 17 août 2015 16:17

Le neuromarketing

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Le neuromarketing est l’application des neurosciences cognitives au marketing et à la communication. Le but de cette discipline émergente est de mieux comprendre les comportements des consommateurs grâce à l'identification des mécanismes cérébraux qui interviennent lors d'un achat ou face à une publicité.

Le neuromarketing désigne deux concepts étroitement liés :

  • l'étude, via les neurosciences, du fonctionnement du cerveau humain lorsque soumis à des stimuli qui peuvent être des marques, des produits, des odeurs, ou des publicités.
  • l'amélioration des outils de persuasion.
mardi, 30 juin 2015 04:21

Le sponsoring sportif

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Le marketing sportif (ou marketing du sport) est l'ensemble des principes et des stratégies marketing appliqués au domaine du sport. Il concerne à la fois les produits, les services et les organisations. L’objectif du marketing sportif est de permettre aux entreprises de promouvoir un sport en particulier mais aussi de promouvoir autre chose que le sport au travers du sport.

En effet, le sport permet à la fois de rassembler les gens autour d’une passion commune et de passer outre les différences, de susciter le débat et de développer un sentiment d’appartenance fort pour les adeptes. L’engouement autour de ce domaine a obligé les entreprises mais aussi les professionnels du marketing à adapter leurs stratégies en fonction de ce nouveau marché. Ainsi, le sport est devenu pour les entreprises un moyen de communiquer sur leurs valeurs, leurs engagements ou encore leurs produits. On ne parle plus aujourd’hui de sport mais de « sportainment ».  

 

Accéder à la chaine You-tube "Les jeudi d'Amélie"

 
 
lundi, 15 juin 2015 18:22

Video of the week : Multicultural Britain

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 La vidéo de la semaine vous propose des vidéos ou audios sur des thèmes variés afin de développer en autonomie votre capacité à écouter et à comprendre. Vous trouverez des questions et du vocabulaire qui accompagnent chaque enregistrement afin de vous aider dans votre compréhension. Une dizaine de minutes par semaine suffisent à vous faire progresser! Un peu de courage, beaucoup de plaisir et que de progrès!"

 

Accéder à la vidéo

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